Kebab dietetyczny

Kebab dietetyczny

Ostatnio był chlebek pita, więc dziś będzie szybki i prosty sposób na skomponowanie lekkiej i zdrowej wersji kebaba. Tak skomponowany kebab z uwagi na niewielki dodatek tłuszczu (przede wszystkim z uwagi na brak tłustych i mocno przetworzonych sosów). Zawiera zdecydowanie mniej kalorii niż wersja tradycyjna (przy takiej kaloryczności można sobie pozwolić na dwa kebaby na obiad ;). Pełnoziarnista pita i mnóstwo warzyw sprawiają, że jest on niezwykle sycący i obfitujący w szereg wartości odżywczych.

Składniki na 3 sztuki:

 
Chlebki pita – 3 sztuki
 
 
Mięsko:
  • Pierś z kurczaka (duża) – sztuka
  • Olej rzepakowy – łyżka
  • Przyprawy: sól, pieprz, curry, ostra i słodka papryka
 
Surówka z czerwonej kapusty:
  • Biała kapusta – 1/2 małej główki
  • Sól – do smaku
  • Opcjonalnie można dodać posiekaną drobno cebulkę
 
Pozostałe dodatki – tutaj wszystko zależy od Waszej kreatywności i upodobań smakowych, u mnie to były:
  • Pomidor
  • Ogórek
  • Cebula

 

Sosy:
  • Czosnkowy: jogurt naturalny + czosnek + sól, pieprz, zioła
  • Ketchup – z tego przepisu

 

Sposób przygotowania:

  • Mięso zamarynuj w oleju i przyprawach (najlepiej na godzinę wcześniej). Usmaż je już bez dodatku tłuszczu.
  • Kapustę drobno posiekaj i ugnieć z dodatkiem soli – odstaw co najmniej na godzinę żeby zmiękła (najlepiej zrobić to kilka godzin wcześniej).
  • Do pity nakładaj na przemiennie sosy, surówkę, mięso oraz świeże warzywa.

 

Wartość odżywcza dietetycznego kebaba:

  • Energia: 339 kcal
  • Białko: 25,4 g
  • Tłuszcz: 8 g
  • Węglowodany: 50 g
  • Błonnik pokarmowy: 9 g
  • Cholesterol: 42,3 mg

 

Dietetyczny kebab jest dobrym źródłem:
  • Składników mineralnych: potasu, wapnia, magnezu, żelaza, cynku;
  • Witamin: E, C, kwasu foliowego, B1, B2, B6, B12, PP;

 

 

 

 

Źródła :https://zdrowe-odzywianie-przepisy.blogspot.com/2013/10/kebab-dietetyczny.html

 

 

 

Nasz sklep:

https://zoltic.pl